حمله نظامی؟

دیشب بی بی سی را نگاه میکردم که از مردم نظر سنجی میکرد که  اگر آژانس انرژی اتمی موفق به ارائه ی مدارک دال بر اینکه ایران به دنبال دست یابی به سلاح اتمی است،شما ( یعنی مخاطبین بی بی سی فارسی ) اجازه ی حمله به کشورهایی نظیر اسراییل و آمریکا و اروپا را میدهید یا خیر؟

 

اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان یا نگران حمله ی احتمالی بودند یا میگفتند که اسراییل در حد این حرف ها نیست.تعدادی از ایرانیان غیور و وطن دوست هم بودند که آرزوی حمله به کشورمان را داشتند که اجرشان باشد با سربازانی آمریکایی که به دختران ژاپنی تجاوز میکنند.

 

زین ها که بگذریم،قصد تحلیل سیاسی و این حرف ها را ندارم.این کار باشد با خودتان.اما یک سری اطلاعات میدهم،بعد نتیجه گیری کنید.

 

 

نخست وزیر اسراییل گفته ما هر روز به جنگ با ایران نزدیک تر میشویم .از آنجایی که اسراییل در 2006 در جنگ با حزب الله لبنان درس درست و حسابی گرفت نتیجه ی جنگ با ایران را خودتان حساب کنید.به اضافه ی اینکه ما برای هر سانتی متر از خاک اسراییل موشک های آماده به پرتاب داریم که تعدادی از آن ها توسط سامانه ی پیشگیرانه دفع خواهد شد و بسیاری به خاک اسراییل خواهد نشست.در ضمن سامانه های موشکی زمین به هوای ایران ( از جمله سامانه ی شبیه سازی شده S-300 روسیه فراموش نشود ).


رییس جمهور فرانسه  نیکولا سارکوزی گفته : اگر اسراییل را تهدیدی باشد ما دست روی دست نمیگذاریم و به تاسیسات هسته ای ایران حمله میکنیم.از آن طرف وزیر امور خارجه ی فرانسه گفته جنگ با ایران خاورمیانه رو به شدت دچار بحران میکند و جنگ با ایران به صلاح نیست.


آمریکا هم گزینه ی نظامی را طبق معمول مد نظر قرار داده:


1- سربازان آمریکایی انقدر کم هستند که برای جنگ با لیبی ناچار به خروج تعدادی از تعدادی از سربازان آمریکا در عراق شدند.


2_آمار تعداد خودکشی سربازان آمریکایی در جنگ عراق بسیار بالاست و از لحاظ روحیه توانایی جنگ با کشور سومی را ندارند،آن هم کشوری با توانایی نظامی مانند ایران.


3- بدهی های سنگین به بانک جهانی که چون زنجیری به پای اقتصاد آمریکا بسته شده اجازه تحمل بدهی های بیشتر را به اقتصاد آمریکا نخواهد داد.


4_ فردای روز حمله به تاسیسات ایران شاهد افت شدید بورس های آمریکا و اتحادیه اروپا خواهیم بود.


5- روز حمله به تاسیسات اتمی،تمامی پایگاه های نظامی در دور تا دور خاورمیانه مورد هدف موشک های ما قرار خواهند گرفت.


6- ایران هم کما فسابق میگوید : آی نفس کش.


فکر میکنم همین دلایل کفایت کند برای نتیجه گیری.باز هم چیزی یادم آمد اضافه میکنم.